Paplašinot mūsu priekšstatus un raisot iztēli par to, kāds varētu būt akadēmiskās mūzikas koncerts, itāļu komponists Mauro Lanca kopā ar skaņas dizaineri Andrea Valle JVLMA Mūsdienu mūzikas festivāls deciBels koncertā “Regnum Vegetabile” piedāvāja atbildi, ka tas var būt rakstīts arī trīsdesmit matu žāvējamiem fēniem un komisijas veikalos sapirktiem vai draugu dāvinātiem lētiem pūšaminstrumentiem, kas visi satilpst divos nobružātos koferos un jau vairāk kā desmit reižu ir saspēlējušies ar dzīviem mūziķiem dažādās pasaules koncertzālēs. Turklāt rezultāts ir skaista, drusku maģiska mūzika, kas reizē šķiet gan pilnīgi nedzirdēta, gan pārsteidzoši pazīstama.
Bet varbūt šāds koncerts izrādās piedzīvojums telpiskā elektroniskā skaņu pasaulē ar suģestējošām videoprojekcijām, kas saspēlējas ar akadēmijas Lielās zāles kolonnu reljefu un mums labi pazīstamajiem tramvaja šalcieniem aiz akadēmijas sienas, kas pēkšņi iegūst citu nozīmi? Vai arī kāds ļoti koncentrējies ģitārists, kurš savu instrumentu spēlē neskaitāmos dažādos veidos tā, kā to parasti nav pieņemts? Apmēram tāda bija koncerta turpinājumā izskanējusī norvēģu komponista Anderša Tveita atbilde.
Mauro Lancas un Andrea Valles skaņdarbu “Regnum Vegetabile” atskaņoja Demija Nate Ozoliņa (flauta), Renāte Lodziņa (oboja), Laima Raniece-Miltiņa (klarnete), Gunārs Mūrnieks (vijole), Klinta Kluce (alts) un Klāvs Jankevics (čells), diriģents Guntis Kuzma.
Anderša Tveita skaņdarbus atskaņoja pats komponists (elektronika) un Āre Lote Kolbeinsens (ģitāra).
Foto: Oskars Upenieks Photography Videography