Otrdien 30.aprīlī 18:00 JVLMA LMT Kamerzālē notiksitāļu pianista Lukas Kjantores (Luca Chiantore) koncerts–melologs (projekts inVERSIONS)
Atvērtie darbi: Montžerū, Bēthovens, Granadoss un Šimanovska. Ko mēs sagaidām no koncerta - mūziķu stāstu par savām domā un jūtām vai citu komponētu ideju un emociju atspoguļojumu? Šis jautājums kļūst īpaši aktuāls, pievēršoties Mocarta, Bēthovena un daudzu citu skaņražu daiļradei, kas mūsdienās izpildītājam uzliek pienākumu pilnībā pakļauties komponista gribai un ievērot stingrus stilistiskos rāmjus. Mākslinieciskās pētniecības projekti, ko Luka Kjantore pēdējos gados ir īstenojis vairāk nekā 20 valstīs Amerikā, Āzijā un Eiropā, ir viņa piedāvātais alternatīvais risinājums. Pianista sniegumā mūzika un vārdi nemitīgi saplūst, radot absolūti unikālu pieredzi. Turklāt viņa plašās muzikologa zināšanas ir pamats radošajai saiknei ar partitūrām. Šajā programmā iekļauti četru komponistu darbi, kuru dzīvi iezīmēja spēja ārkārtīgi personiski izprast sava laikmeta īpatnības - neparastās un vienmēr pārsteidzošās franču komponistes un pianistes Helēnas de Montžerū (Hélène de Montgeroult, 1763-1836), Ludviga van Bēthovena, Enrikes Granadosa un Marijas Šimanovskas klaviermūzika, kas mīsies ar improvizētām intermēdijām, kā tas vienmēr notiek Lukas Kjantores koncertos.
Itāļu pianists un muzikologs Ph.D. Luka Kjantore (Luca Chiantore, Milāna, 1966) ir koncertējis pasaules ievērojamajās koncertzālēs, tostarp Kārnegija zālē (Ņujorka), Teatro Colón (Buenosairesa), Palacio de Bellas Artes (Meksika), Museo de Arte de San Paulo (Brazīlija), kā arī ir lasījis lekcijas un vadījis seminārus vairāk nekā 150 mūzikas augstskolās Eiropā, Āzijā un Amerikā. Viņš ir profesors Katalonijas Mūzikas augstskolā (Escola Superior de Música de Catalunya) un Portugāles Aveiro Universitātes doktorantūrā. Kjantores pētījumi galvenokārt ir vērsti
uz 19. gadsimta klavieru repertuāru un Rietumu klasiskās mūzikas izpildījuma teoriju un vēsturi. 2018. gada novembrī Luka Kjantore sāka mākslinieciskās pētniecības iedvesmotu soloprojektu inVERSIONS, kas koncentrējas uz alternatīviem klasiskās mūzikas repertuāra interpretācijas veidiem, ieverot publikācijas, koncertlekcijas un ierakstus 18 valstīs četros kontinentos. Šī projekta koncerti — melologi, kuros mūzika un vārdi savijas vienā mākslinieciskā darbībā, ir jauns laikmetīgās mākslas pētniecības pavērsiens.
Programma
• Helēna de Nervo de Montžero (Hélène de Nervo de Montgeroult, 1764-1836): Sešas etīdes klavierēm (Cours complet d’enseignement II, III, 1803-1820) ar improvizētām interlūdijām melologa formā
• Improvizēta starpspēle
• Ludvigs van Bēthovens (1770-1827): “Fantasía quasi Sonata” op. 27 Nr.2 dodiēz minorā, ar improvizētām starpspēlēm un kadencēm, balstoties uz darba autogrāfu un citiem nepublicētiem dokumentiem.
• Enrike Granadoss (1867-1916): Poētiskie valši (Valses Poéticos, 1900) ar nepublicētiem variantiem, improvizētām interlūijām un sadaļām, kas balstītas uz trim Barselonas Mūzikas muzejā saglabātajiem manuskriptiem un komponista ierakstiem.
• Improvizēta starpspēle
• Marija Šimanovska (Maria Szymanowska, 1789-1831): Fantāzija Fa mažorā (1819), ar prelūdiju melologa formā, improvizētiem interlūdijām un papildinājumiem, kas balstīti uz tā laika atskaņotājpraksi, un Šimanovskas noktirnes “Le Murmure” fragmentu.
Biļetes TIKAI iepriekšpārdošanā Biļešu paradīzes kasēs, www.bilesuparadize.lv
Biļetes cena - € 5